poniedziałek, 31 grudnia 2012

Niesamowitości



Jak zwykle obiecanki cacanki, Kasi nie udało się napisać nic przed Świętami. Powód? Przyjechali goście! A właściwie gościówy. Po 3 miesiącach wreszcie moje oczy ujrzały jasną, polską skórę a olśniewający blond włosów dwóch dziewczątek oślepił mnie na dworcu w Rethymno, kiedy o 7 rano przyjechały z długiej podróży na kreteński ląd. A cóż to za wojacy? Dwie siostry moje – jedna biologiczna, druga z wyboru – Anka i Aś. Jeździmy, zwiedzamy, jemy i wydajemy kasiorę. Dużo kasiory. Na konto zakazane jest patrzeć, dopóki nie przyjdzie jakiś duży przelew. A z resztą – pieniądze są po to, żeby je wydawać. 

Święta Bożego Narodzenia w tym roku były zupełnie inne, ale chyba najlepsze z tych, które mogłabym sobie wyobrazić poza domem. Było dużo jedzenia, piękne życzenia, wszyscy odstawieni jak u cioci na imieninach, makijaże zrobione perfekcyjnie, a mimo to łezki spływały po policzkach, gdy się usłyszało ciepłe słowa. 

Jedzenie – niesamowite! Były polskie pyszności, ale nie zabrakło też dań niemieckich, węgierskich i hiszpańskich. Objedzeni jak bąki przegadaliśmy nad stołem godziny świątecznych wieczorów. Słowa pływały nad dziadkową polską kiełbasą i szyneczką wędzoną na polskim dymie. Wyrazy oddzielaliśmy kawałkami makowców i pachnącego piernika popijając to czymś dobrym na rozgrzanie (mimo, że na pogodę nie możemy narzekać). 

Zbliża się Nowy Rok. Zaraz zabieram się za pieczenie wilgotnego czekoladowego piernika z imbirem i suszonymi śliwkami. To jest jedno z moich ulubionych ciast i nim chciałabym zakończyć ten wspaniały rok. Nie wiem czym sobie zasłużyłam na to, że wydarzyło się w nim tyle wspaniałych rzeczy. Myślałam, że nie jest możliwe pobicie 2011 roku, ale teraz wiem, że 2012 rozwalił kompletnie system. 2013 – lepiej się postaraj, bo poprzeczka jest wysoko postawiona.
Wszystkim Wam, z którymi spędziłam dłuższe i krótsze chwile w kończącym się roku 2012 chciałabym podziękować. Podziękować za słowa, obecność i wszystkie dobre rzeczy, których doświadczyłam dzięki Wam. Miejcie odwagę, żeby spełniać marzenia – to wszystko, czego Wam życzę na Nowy Rok. 
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz